Toch een goed voornemen...

Ondanks mijn voornemen om geen goede voornemens te hebben... is er stiekum toch eentje aan komen schuifelen. Het was een klein ideetje wat groter werd en wat ondertussen luid en duidelijk aan het roepen is. Niet negeerbaar. 

Ik wil mijn huis leger hebben... en meer opgeruimd en meer af... 

Ik ben het zat om tegen het bonte kleurenspektakel van houtwerk en muren in de woonkamer aan te kijken. Om me dagelijks te irriteren aan de afwezigheid van een plek om onze schoenen op te bergen om me te storen aan een oude stoel. En dan heb ik het nog maar even niet over de grotere plannen voor tuin, badkamer en keuken... 

Alles bij elkaar een GROOT voornemen dus, maar dan met het plan om dat in kleine stapjes te doen. Het idee is om iedere dag iets te doen wat het huis leger of meer opgeruimd of meer af krijgt.

Dat zou iets op moeten leveren... toch? 




Reacties

  1. Heel veel succes...en heb je al een grote lijst op de koelkast hangen om af te strepen?
    Grt Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, zeker geen lijst!
      Dat remt hier eerder af dan dat het stimuleert.
      De lijst is namelijk net iets te lang.

      Ach en zo moeilijk is het niet: ik probeer elke dag iets te doen wat mijn huis leger, meer opgeruimd of meer af krijgt.

      Meest dringende of meest haalbare dingen eerst (afhankelijk van hoe vol de dag al is).

      Verwijderen
  2. Toch een voornemen, leuk!
    Ja, elke dag een plank, kastje of hoekje werkt super. Doe het anders als een 365 dagen project net als ik. Ik merk dat m'n huis leger wordt, het ruimt ervan op en ik wordt daardoor ook minder onrustig omdat er meer rust is om me heen. Inspiratie nodig, neem dan eens een kijkje op m'n blog http://www.opgeruimdhuis365.blogspot.com.

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij ben ik inderdaad ongemerkt een 365 dagen project ingeslopen...

      Verwijderen
  3. Leuk! Dan moet je nu eigenlijk eerst even snel foto's maken van hoe het nu is! En dan elke keer dat je 1 ding opruimt een foto daarvan. Zo zie je goed je vooruitgang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat vorig jaar gedaan. Ik kreeg nieuwe meubels beneden en stond voor een operatie. Ik pluk daar nu nog mijn vruchten van hoef maar af en toe iets bij te werken. Heerlijk, dat kan ik je alvast zeggen. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts