Uitdaging!

Het vakantie vieren met "onze" Franse knullen heeft best een gat geslagen in de huishoudrekening. Op zich kunnen we best wat van de spaarrekening overschrijven naar de huishoudrekening en misschien doen we dat ook nog wel. 

Alleen.... vind ik het eigenlijk wel een uitdaging om te kijken of we zonder extra storting toch uitkomen met wat er nog over is (zo'n 60 euro). Hierbij moet ik wel even vermelden dat vriezer bommetje vol ligt en dat ook de voorraadkast best goed gevuld is, om maar niet te spreken over onze voorraden bramen en verse uien...

Maar goed... qua boodschappen toch even flink op de rem en niets, maar dan ook niets kopen wat we niet écht nodig hebben.

Goed... ik weet niet of nectarines daar onder vallen, maar vanmiddag vond ik van wel...(aanbieding trouwens). 

Vandaag als truukje bij de Hema niet alleen een nabestelling foto's, maar ook een voorraadje kaas betaald met een kadobon die we nog hadden liggen. Vooral de kadobonnen met grotere bedragen (25 euro) krijg ik gewoonlijk maar niet uitgegeven. Zo is die kadobon eindelijk weg en zijn wij tot eind augustus voorzien van kaas. Da's mooi meegenomen!


Wat zetten jullie in als je echt even heel flink op de rem moet / wilt qua uitgaven? 


Reacties

  1. Ik herken dat wel van die kadobonnen met een hoge waarde. Ik heb hier ook al heel lang een vvv-cadeaubon liggen van € 25,--. Als ik iets zie wat ik graag wil is het vaak niet meer dan 15 euro en om dan nog aan te vullen met onzin dingen? Maar die kaas is zo een goede oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij eten dan veel uit de voorraad,die later langzaam weer aangevuld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. koop bij de hema iets voor het bedrag van de bon (ook irischeques)
    EN BRENG HET ARTIKEL TERUG NAAR DE KLANTENBALIE
    ZONDER PROBLEMEN JE GELD TERUG

    INGRID

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt ook van een VVV-cheque van € 25,00 een cadeaukaart van € 25,00 kopen bij de Hema. Deze kun je dan gewoon gebruiken tot het tegoed op is. Dat doe ik vaker. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's een goede tip, Mascha! Dank je.

      Marjolijn.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts