Thuis geld verdienen

Inmiddels ben ik anderhalve week thuis. Dat ik binnenkort geen geld meer in het laatje breng vind ik toch wel lastig, merk ik. Daarom ben ik blij met iedere euro die ik voor het gezin verdien of bespaar.

Kijk je belastingaangifte altijd goed na

Zoals met de Inkomstenbelasting van 2015 (ik weet het... rijkelijk laat, maar wél op tijd ;-)).
De boekhouder stuurde zijn deel naar ons door en ik liep het geheel nog eens goed na en stelde nog wat vragen. Dit deed ik uitgebreider dan anders, want hé... ik heb nu meer tijd! Vervolgens bleek dat we een aantal bedrijfskosten vergeten waren op te geven.

De boekhouder heeft de aangifte direct aangepast en ik kreeg zojuist de aangepaste versie. De aanpassingen schelen meer dan 1000 euro in belastingen!

Kijk... dan heb ik mooi weer een maand thuisblijven terugverdient.
Het mooie is, dat deze bedrijfskosten jaarlijks terugkomen. Nu ik weet dat deze kosten niet vergeten moeten worden kunnen we ze de komende jaren ook meenemen in de bedrijfsadministratie en belastingaangifte.


Als we zo doorgaan, dan komt het wel goed.


Tip: kijk altijd je belastingaangifte goed na! 







Reacties

  1. Dan heb je de kosten voor die adviseur ook weer verantwoord. Goed gedaan, zeker als je het volgende jaren ook meeneemt.
    En nu je thuis bent, kun je jullie leven rijker maken in plezier. Da's geen euro's maar wel heel erg de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rust is inderdaad ook veel waard! Ik geniet erg van mijn tijd thuis. Het huis is na één week thuis al opgeruimder en gezelliger. En voor volgende week heb ik een lunchdate met de man :-)

      Verwijderen
  2. Dat is mooi verdiend! Fijn dat je dit gevonden hebt aangezien het je elk jaar scheelt.
    Fijn ook om te lezen dat je een goede start hebt gemaakt thuis :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts